Supply Chain Manager

De Supply Chain Manager is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van alle Supply Chain en ordermanagement processen voor onze opdrachtgever.

De Supply Chain Manager is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van alle Supply Chain en ordermanagement processen voor onze opdrachtgever. Deze functie rapporteert aan de Site Operations Manager en zal als lid van het Management Team ondersteuning bieden bij het uitstippelen van het algemene beleid om de strategische bedrijfsdoelstellingen te behalen.

In jouw rol als Supply Chain Manager heb je de eindverantwoordelijkheid over customer service, forecasting, productieplanning, aankoop en logistiek en stuur en begeleid je de Customer Service & admin support(s), de Raw Material & Productieplanner(s) en de Logistiek medewerker(s). Je zorgt voor een correcte uitvoering van de processen en bewaakt samen met je medewerkers of deze processen goed werken en indien nodig worden verbeteringen voorgesteld en ingevoerd.

 

Customer Service Verantwoordelijke:

  • End-to-end ordermanagement proces (ontvangst, bevestiging, uitleveren en facturatie van klantenorders) waarbij de correcte werking van de systemen voor ordermanagement bewaakt wordt, waarbij continu communicatie met productie en klanten wordt onderhouden;
  • Behandeling van klantenklachten (ontvangst, documentatie en communicatie met klanten);
  • Behandelen van sample aanvragen en algemene klantenvragen;
  • Beheer en communicatie van prijs en contractafspraken met klanten ter ondersteuning van de Sales & Marketing functie;
  • In samenwerking met Sales & Marketing en Finance mogelijke problemen met laattijdige betaling opvolgen en oplossen.

 

Aankoop Verantwoordelijke:

  • Volledige inkoopproces (selectie en goedkeuring van leveranciers, prijs- en contractonderhandeling, end-to-end inkooporderproces) waarbij de correcte werking van de systemen voor aankooporder management bewaakt wordt;
  • In samenwerking met Finance verantwoordelijk dat voor alle aankopen de correcte procedures (financieel, audit) gevolgd worden en dat de juiste goedkeuringen verkregen werden voor het bestellen en betalen;
  • Bewaken van kostenefficiëntie in het aankoopproces door het kritisch behandelen van alle aanvragen tot prijsverhoging door leveranciers, continu op zoek gaan naar de meest kostefficiënte oplossing voor de aankoop van goederen en diensten.

Jij bent in het bezit van de volgende kennis en/of vaardigheden. Kennis en vaardigheden kunnen bij aanwerving al aanwezig zijn of worden d.m.v. het individueel trainingsplan binnen een redelijke termijn na aanwerving behaald.

  • Hogere opleiding (HBO/MBO+) met bij voorkeur een specialisatie in Supply Chain Management of bedrijfskundige richting (logistiek, (technische) bedrijfskunde). Andere opleidingen komen ook in aanmerking als relevante ervaring en/of training kunnen aangetoond worden;
  • Minstens 3 jaar relevante bedrijfservaring waarbij ervaring met Supply Chain processen kan aangetoond worden;
  • Kennis van en ervaring met het proces voor het afhandelen van klantenorders en het bredere verkoopproces;
  • Kennis van en ervaring met het inkoopproces;
  • Kennis van en ervaring met andere Supply Chain processen (forecasting, planning, logistiek);
  • Kennis van en/of ervaring met productieprocessen;
  • Goede onderhandelingsvaardigheden en relatiemanagement;
  • Ervaring met het aansturen en coachen van medewerkers;
  • Ervaring met budgettering en financieel beheer van een onderneming;
  • Goede praktische kennis van standaard PC-toepassingen (Word, Excel);
  • Kennis van/ervaring met ERP-systemen;
  • Goede mondelinge communicatie- en presentatievaardigheden;
  • Goede schriftelijke communicatie voor communicatie naar klanten en leveranciers;
  • Kennis van en ervaring met het proces voor het afhandelen van klantenorders en het bredere verkoopproces;
  • Kennis van en ervaring met het inkoopproces;
  • Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van de oplossing.
  • Werken met slimme, enthousiaste collega’s in een leuke sfeer;
  • Een brutoloon tussen de € 3.300,- en €4.600,- per maand;
  • Een vaste functie binnen een succesvolle organisatie en de mogelijkheid om je in brede zin verder te ontwikkelen in het HR-vak;
  • Zo is er een uitstekende pensioenregeling en heb je 24 verlofdagen aangevuld met 11,5 Adv-dagen;
  • Het bedrijf kenmerkt zich door een informele sfeer en er worden regelmatig activiteiten voor het personeel georganiseerd.

Vragen over deze vacature?

Op de hoogte blijven van alle vacatures?

SchRijf je in en ontvang alle vacatures direct in je mailbox!

© JobReach